Stedentrip Medellín & de decembermaand!

Tijd voor een nieuwe update van ons avontuur vanuit Curaçao! Want we maken hier een hoop mee en zijn ook nog even voor een korte vakantie (stedentrip) naar Colombia geweest: Medellín! Veel lees- en kijkplezier!

Op 19 november zijn we met Henk en Marja richting Westpunt gereden, niet om de Christoffelberg te beklimmen op onze slippertjes, maar om een autoroute te rijden door het nationale park. Eenmaal de kaartjes gekocht te hebben wouden we gaan beginnen, maar helaas de auto startte niet meer! Tja, daar sta je dan. Probleem had zich een maand eerder ook al voorgedaan alleen dat zou gerepareerd moeten zijn. Toch niet goed dus… Bart heeft vervolgens geprobeerd om 50 keer te starten en bij de 51ste keer lukte het, gelukkig! Toen ervoor zorgen dat de motor niet meer uitgaat en dan is er niks aan de hand. Dus we hebben onze route gereden, soms eruit en dan 1 iemand in de auto blijven met een draaiende motor! En het was een super mooi stuk natuur van Curaçao! Schitterende kustlijn!

Deze diashow vereist JavaScript.

Op de vrijdagavond hebben we, i.v.m. het vertrek van Henk en Marja, met zijn 4en gegeten bij de Gouverneur. En we kregen de beste plek van het restaurant toegewezen met een fantastisch uitzicht op de Handelskade en de Pondjesbrug. En heerlijk gegeten!

Op zaterdag was het vertrek van Henk en Marja terug naar het “ koude” NL. Erg vreemd om na een fantastische periode van 3,5 week afscheid te moeten nemen en niet wetende wanneer je elkaar weer gaat zien (voorlopig is de einddatum 1 oktober 2016, maar er is een mogelijkheid tot verlenging). Na het inchecken nog even gezamenlijk een Amstel Bright gedronken en toen afscheid genomen en gingen H&M de roltrap op om terug te vliegen naar Düsseldorf met Air Berlin. Op dat moment realiseer je je des temeer dat je ver weg bent van familie en vrienden… Vervolgens zijn Bart en ik naar de spottersplek gereden en hebben gewacht tot de airbus echt vertrok. H&M zaten aan de raamkant dat ze de spottersplek konden zien en wij hebben ze uitgezwaaid! Bij het eerste FaceTime contact vertelden ze ons dat ze ons hebben zien staan zwaaien! 🙂

Vervolgens pakten we het leventje van ons avontuur weer op! Maar niet voor lang want op 4 december vertrokken Bart en ik voor een stedentrip naar Medellín @ Colombia. ’s Ochtends om 10 uur vlogen we rechtstreeks in anderhalf uur naar Medellín met InselAir. Aangekomen een taxi gepakt naar de stad. Na een half uur door de bergen te hebben gereden kregen we Medellín in het vizier! Wat een gave ligging van deze miljoenenstad zeg! Aangekomen in het hotel was de kamer nog niet gereed dus zijn we eerst even gaan lunchen. Voor ons ook erg vreemd om na bijna een half jaar totaal ergens anders te zijn. Na de geweldige lunch terug naar het hotel. We kregen een kamer op de 10e verdieping met een geweldig uitzicht over de stad en wat de kamer ontzettend bijzonder maakt een Hangmat!

Vervolgens opgefrist en een beetje door de omgeving gelopen en ’s avonds heerlijk gegeten bij het restaurant Carmen. Daarna nog even het nachtleven van Medellín ontdekt en we kunnen vertellen dat dat zeer de moeite waard is! Lekker druk en een super relaxte sfeer!

Op zaterdag hebben we de stad ontdekt met de Hop on Hop off bus. Nadat we de opstapplaats hadden gevonden zijn we ingestapt en richting de eerste uitstapplek gegaan. We kregen niet veel mee van de gids, want alles was in het Spaans! Dus met handen en voeten proberen uit te leggen wat je wilt. Komt niet altijd over!

Vervolgens zijn we over gestapt op de metro (Medellín is de enige stad in Colombia dat beschikt over een metrosysteem). Bij de eindhalte zijn we overgestapt op de kabelbaan (ook onderdeel van het OV-systeem). Wat een geweldig uitzicht krijg je dan over de stap, maar ook zie je de armoede van de huizen waar je overheen gaat. We zijn doorgegaan naar het eindpunt wat een natuurpark is, hier zijn we even over een marktje gelopen en wat gegeten en gedronken om weer terug te gaan naar een ander opstappunt om weer met de Hop on Hop off bus te gaan naar ons beginpunt. Een geweldige ervaring en nu ook een goed beeld gekregen van deze miljoenenstad.

Zondag hebben we heerlijk ontbeten om vervolgens te gaan shoppen in een mega winkelcentrum! Wat huge, echt ongelooflijk. Natuurlijk hebben we onze creditcard nog even gebruikt om wat nieuwe kleding te kopen, nu we er toch zijn en gewoon omdat het kan! 🙂

Op maandag hebben we een ontzettend indrukwekkende tour gemaakt, de Pablo Escobar tour.
Pablo Escobar op Wikipedia

Samen met 10 andere touristen zijn we naar verschillende plekken gereden in de stad waar bijzondere dingen zijn gebeurt met Pablo. Erg bijzonder en aangrijpend hoe de gids (gelukkig in het Engels) het vertelde.

Op dinsdag vlogen we weer terug naar huis! Net voor het uitchecken even de vluchtstatus bekeken en toen bleek dat we vertraging hadden. Gelukkig kwamen we er dus op tijd achter en zijn we nog even naar een restaurant gelopen om lekker te lunchen en te relaxen i.p.v. op de luchthaven te hangen. Vervolgens om 16:00 uur hebben we een taxi genomen richting de airport en inmiddels waren de vertrektijden weer aangepast. Uiteindelijk vlogen we om 22:30 weg uit Medellín en kwamen we om 01:00 uur aan (1 uur tijdsverschil) op Hato airport. Gelukkig was de bagage er snel en met 15 minuten rijden (normaal overdag ongeveer 45 minuten) waren we thuis om woensdag weer aan het werk te gaan… We vonden het een echte aanrader en supergave stad! Heerlijk lenteklimaat, hadden het toch echt een beetje koud toen het 20 graden was ’s avonds!!! En voor mij weer een nieuw continent bezocht. Nu nog 1 te gaan!

Terug hier blijft het toch heel vreemd om in de december maand hier te zijn. Je hoort kerstnummers op de radio, overal kerstversiering, kerstbomen, etc. Heel bijzonder om dit te mogen meemaken! Afgelopen donderdag heb ik met met werk een kerstdiner gehad! Superleuk en speciaal! Heerlijk gegeten, gedronken en gedanst!

Gistermiddag hebben zijn we weer even richting het strand van PortoMari gereden en lekker een relaxmiddagje gehad. Met onze nieuwe onderwatercamera even wat foto’s genomen tijdens het snorkelen. Wat is het niet alleen een gaaf eiland boven water, maar ook onderwater!

Bart is inmiddels ook begonnen met zijn afstudeeropdracht bij TUI! Even erg wennen om nu ook weer werkzaam te zijn de hele dag, maar heeft het wel ontzettend naar zijn zin! Het ligt op de route van mijn werk, dus dat maakt het met 1 auto erg praktisch gelukkig.

Werkplek Bart bij TUI

Nu komende week druk met inkopen voor ons kerstdiner. Hopelijk is alles verkrijgbaar op het eiland qua ingrediënten, anders moeten we improviseren en dat zou zonde zijn. We blijven tijdens de kerstdagen lekker in en om het huis en gaan thuis lekker koken! Zin in!

Dit was weer even een update van ons op bijna 8000 km afstand!
Vanuit Curaçao wensen we iedereen hele mooie dagen toe! Nu weer tijd voor een plons in het zwembad!

Te otro bia (Tot de volgende keer!)
Ps: Rechts bij comments kan je een reactie achterlaten!