BonBini @ Curaçao!

Vrijdag dan eindelijk aangekomen op Curaçao! Het expat avontuur kan nu echt gaan beginnen! Ik zal eerst even een update geven van de laatste paar weken.

Donderdag 13 augustus had ik de laatste werkdag. De collega’s heb ik getrakteerd op een verkoelende traktatie en de collega’s gedag gezegd! Toen begon de vakantie, nou ja, vakantie…

Bart had de vrijdag de laatste werkdag en die avond waren we uitgenodigd om mee te bbqen bij vrienden! Erg gezellig, maar ook het begin van onze afscheidstournee! Deze afgelopen 2 weken zijn we bij veel mensen op bezoek geweest en een een hapje en/of drankje gedaan. Erg leuk en gezellig, maar het waren ook 2 intensieve weken. Ook iedereen ontzettend bedankt voor de ontzettend mooie cadeaus die we hebben gekregen! Erg leuk en origineel!

Naast de gezelligheid met vrienden en familie moest er ook nog een hoop praktische zaken geregeld worden.
Hierbij kan je denken aan:

• Verhuizing van onze spullen die komen met de zeecontainer
    Bezoek gehad van het verhuisbedrijf en een schating is dat we ongeveer 15 kub aan spullen laten verschepen. Hierbij kan je denken aan ons bed, tuinset, fietsen, kleding, kasten, koffieapparaat, de zitzakken en nog veel meer!
  • Uitschrijven bij de gemeente i.v.m. emigratie
    Heel vreemd gevoel trouwens om je uit te schrijven, dan maakt het toch opeens wel heel realistisch!
  • Formele stukken voor mijn verklaring van rechtswege (verblijfsvergunning Curaçao)
    Geboorteverklaring, huwelijksakte, pasfoto’s, bewijs ziektekostenverzekering, etc.
  • Koffers inpakken
    Vertrek met 2 koffers (gelukkig ook maar anders had ik niet voldoende!)
  • Korte broeken kopen (J)
    Heb begrepen dat het op Curaçao ongeveer continu 30 graden is…
  • Etc

Gelukkig is alles goed gekomen en heb ik enorm genoten van 2 super leuke weken! Heb trouwens wel continu het gevoel dat je de helft bent vergeten, maar gelukkig kan dit nog mee met de zeecontainer of met Bart!

Gisteren, donderdag de 27ste, zijn Bart en ik ’s middags met de trein naar Schiphol gegaan om vervolgens in te checken bij het CitizenM hotel! Een echte aanrader om te verblijven wanneer je ’s ochtends vroeg een vlucht hebt.

We hadden een schitterende kamer met uitzicht over het platform! Na nog een afscheidsdiner in Amsterdam met mijn man zijn we terug naar de kamer gegaan om daar met uitzicht over Schiphol nog een lekker glaasje wijn te drinken en te proosten op het avontuur wat we allemaal gaan beleven! Dan realiseer je je helemaal dat het afscheid nu wel heel dichtbij komt. Geen leuk gevoel om tijdelijk van elkaar afscheid te moeten nemen voor 5 weken. Maar we weten allebei dat het goed zit en dat die 5 weken snel voorbij zullen gaan. Dan kunnen we straks helemaal er op en top van genieten. Gelukkig is er vandaag de dag facetime! Het enige waar we dan mee rekening moeten houden is het tijdverschil. Dus met de cybercommunicatie zit het wel goed!

Vanmorgen was het definitieve afscheid op Schiphol dan ook erg zwaar. Maar op een gegeven moment moet je toch door de paspoortcontrole. Nog 1 keer zwaaien en toen bracht de roltrap me omhoog naar de controles. De nieuwe beveiliging op Schiphol vond ik echt prima! Na 5 minuten stond ik bij de winkels, nog wel met vochtige ogen!

Vervolgens naar de gate gelopen om daar in te stappen in de KL785 die om 8:15 zou vertrekken. Dit werd iets later want op het laatste moment besloot iemand om niet mee te gaan, dus ook de bagage ging van boord. Na een half uur vertraging was het taxiën begonnen. Naar nog 1 zwaai richting het panoramaterras waar Bart stond vloog ik richting de Cariben! De vlucht was als economy geboekt, maar ik heb er zelf Economy Comfort van gemaakt en hier heb ik totaal geen spijt van. Heerlijk die extra beenruimte en de stoel die verder naar achter kan. Ook de vlucht verliep verder prima! Het was rustig in de Economy Comfort, de 2 stoelen naast me bleven vrij! Ook tijdens de vlucht bijna geen turbulentie gehad.

De vlucht was niet rechtstreeks, maar met een tussenlanding op Sint Maarten. Half uur voor de landing vertelde de co piloot dat de tropische storm Erika afgenomen is en dat was opgeklaard. Ook kwam het nieuws door dat Edith Schippers goud heeft gewonnen!

De landing op Sint-Maarten was spectaculair! Ik heb er een filmpje van gemaakt!

Met een spectaculaire tussenlanding op Sint-Maarten vloog ik na iets meer dan een uur door naar de eindbestemming Curaçao. De aankomst verliep soepeltjes en voor je het weet had ik mijn bagage en stond ik buiten. Ook van deze landing heb ik een filmpje gemaakt!

En na een paar minuten kwam Karina mij ophalen met een bordje van meneer Knoopsen! Mijn bijnaam hier binnen het team. Dit komt omdat op het eerste ticket de naam KNOOPSEN stond! Dit is later natuurlijk gewijzigd, anders stond ik nu niet hier!

Vervolgens heb ik mijn huurauto opgehaald en zijn we naar mijn tijdelijke huisvesting gereden! Helemaal super appartement met uitzicht op zee! Zeker niet verkeerd!

Uitzicht vanaf mijn balkon!

Hierboven is een filmpje te zien van Atlantis appartementen waar ik nu de komende 2 weken verblijf!

Na een verfrissende douche ben ik samen met Karina even een hapje wezen eten. Karina woont op het complex waar ik straks kom te wonen, dus heb mijn nieuwe woning al gezien van de buitenkant! Helemaal geweldig! Daar gaan we ons straks prima vermaken!

Vandaag (zaterdag) en morgen nog even genieten van het weekend! Vanavond staat er een borrel bij Karina met het team in de agenda en morgen even een dagje strand pakken!

En dan begint het maandag! Ontzettend veel zin in, ben heel benieuwd! Maar dat vertel ik wel de volgende keer!