Bezoek & onze spullen!

Tijdje terug sinds de laatste update en er is weer een hoop gebeurt op 8.000 km afstand! Tijd om jullie weer even van alle dingen op de hoogte te brengen!

Door de weeks is is het nog steeds erg leuk en uitdagend in de airco op kantoor! Super naar mijn zin nog steeds. En de weekenden is het toch echt een vakantiegevoel op het eiland! We vermaken ons dan heerlijk met onze Jeep! Paar weken terug nog even heerlijk getoerd over het eiland richting Westpunt. Echt lekker genieten en bij een landhuis van een heerlijke lunch genoten. Vervolgens toch maar even afkoelen van de warmte en richting het strand Cas Abao gereden, waar Robert en Jasmijn ook al lagen. Hier heerlijk even genoten van de namiddag, totdat rond 17:00 uur de bel gaat op het strand om het strand te gaan verlaten, want rond 18:00 uur moet iedereen weg zijn. Erg jammer, aangezien de zon zo rond 18:30 ondergaat… Vervolgens terug gereden en onderweg even gestopt om samen een hapje te eten bij de Buurvrouw (restaurant!). Aanrader!

En paar dagen later kwam ons eerste bezoek over op het eiland! De ouders van Bart, Henk en Marja! Super leuk om op dinsdagavond naar Hato Airport te rijden om het vliegtuig van Air Berlin te zien landen en wetende dat zij erin zitten. Na de landing moesten we nog een uur geduld hebben, maar toen kwamen ze dan toch eindelijk door de deur! Super leuk! Vervolgens naar ons huis gereden en nog even een welkomstborreltje gedronken en toen naar bed, want H&M hadden er al wat uurtjes op zitten! Ik ben de rest van de week aan het werk geweest en Bart heeft ze meegenomen in de dagelijkse bezigheden, zoals de supermarkten, zwembad, overige boodschappen, etc.

In het weekend zijn we met zijn allen naar Willemstad gereden, want de Pondjesbrug was er weer! Deze was ongeveer 3 maanden weg. Het zag er fantastisch uit! Aan het eind van de middag naar de happyhour gegaan bij Zanzibar om H&M voor te stellen aan de rest van de collega’s.

2 Weken terug kreeg ik dan eindelijk het telefoontje dat onze spullen uit NL bezorgd konden worden! Super fijn om eindelijk weer in je eigen bed te kunnen slapen en om op je eigen bank te zitten! Nu is het helemaal ons huisje! Omdat H&M aanwezig waren, verliep de verhuizing voorspoedig in de warmte!

Aangezien onze spullen er waren hebben we de overige collega’s later die week op vrijdagavond uitgenodigd voor een HouseWarming party! Het huis is nu nog warmer, hihi! Het was erg gezellig en geslaagd! Dit was de schade:

Housewarming
Schade van de housewarming

Vorige week heb ik een dagje vrij genomen en zijn we met zijn 4 en in de ochtend een tour wezen doen door Otrabanda met Dushi Walks. Een net even wat andere wandeling dan wat de standaard toerist meestal in Curaçao doet. Tijdens de wandeling pak je toch net even dat steegje waar je normaal niet inloopt. Een super leuke ervaring! Echt een aanrader! Na de wandeling hebben we ons beloond met een kopje koffie en een stukje eigen gemaakte appeltaart bij het Douwe Egberts café! Dat mag toch ook wel na de wandeling in de hitte! 🙂

In de middag zijn we richting de luchthaven gereden, want daar zit tegenover de Hato Caves. Hier hebben we een rondleiding gedaan. De grotten waren indrukwekkend om eens gezien te hebben. Helaas waren de grotten niet koel, aangezien ze bovengronds waren! Gelukkig waren er ventilatoren aanwezig!

En afgelopen vrijdag was er opnieuw bezoek! Onze vriendin Inge die bij de KLM werkt als stewardess kwam voor 2 dagen over! Vrijdagavond hebben we haar opgehaald bij haar hotel en vervolgens een hapje gegeten in Punda. Op zaterdag hebben we haar ons plekje laten zien. Na een plons in het zwembad zijn we even richting de supermarkt gereden om boodschappen te halen voor de bbq! En om 17:00 uur moesten we ons weer melden voor de Happy Hour bij Zanzibar op Jan Thiel 🙂 ! Na de happy hour zijn we thuis even wezen bbqen en haar weer terug gebracht naar het hotel! Was super gezellig! Die zien we in 2016 nog wel een paar keer terug! Helemaal leuk en gezellig om op deze manier elkaar te kunnen zien!

Afgelopen week heeft Bart ook het bericht gekregen dat hij hier op het eiland kan gaan afstuderen! Zijn afstudeeropdracht gaat hij uitvoeren bij TUI! Samen zijn we hier super blij mee en hebben we natuurlijk ook even gevierd!

Vandaag hebben we met zijn 4en even een dagje strand gepakt bij Cas Abou. Even weer lekker genieten. Komende week gaan we nog wat leuke dingen ondernemen met H&M, want as zaterdag vertrekken ze weer richting de kou. Maar gelukkig is het nog niet zover en kunnen we aankomende week nog even lekker genieten met elkaar!

Deze diashow vereist JavaScript.

Begin december stappen Bart en ik zelf op het vliegtuig richting Colombia voor een stedentrip. We gaan namelijk 4 nachten naar Medellin! Ongeveer 1,5 uur vliegen vanaf Curaçao. Super veel zin in! Heel benieuwd naar de stad van de voormalige drugsleider Pablo Escobar. Voor mij wordt het de eerste keer dat ik naar het continent Zuid-Amerika ga!

Dit was weer even een update van ons op bijna 8000 km afstand!
Nog steeds hele warme groeten (ook al is het hier ook een paar graden afgekoeld…) uit Curaçao